Copyright © 2021 by "Rob Nugteren"  -  All Rights reserved  -  E-Mail: info@stichtinglevensblij.nl
    • Missie
    • Visie
    • Doel en Kernwaarden
    • Voor wie
    • Dit doen we (beleid)
      Publicatie Financiën
Ervaringsverhalen
Doneren/Declareren
Stichting Levensblij
Klik op de Ideal knop om te doneren of de huur aan te betalen.

De stichting bestaat uit een onbezoldigd 3 koppig bestuur:

Aletta Makken, Voorzitter

Rob Nugteren, Penningmeester

Gerda Clock, Secretaris

Verwonderd over de liefdevolle intensieve zorg van een goede vriendin voor haar jongste zoon met meervoudige beperkingen, besloot Rob Nugteren begin 2018 iets te doen wat een verschil zou maken.

Gezien de ernst van zijn beperkingen zou hij normaliter opgenomen worden in een zorginstelling, maar mijn vriendin voelt haar kind zo goed aan, dat ze zeker weet dat haar zoon in de liefdevolle thuissituatie het beste gedijt en ontwikkelt. Haar kind vraagt namelijk zoveel maatwerk en aandacht dat 1 op 1 begeleiding van iemand die volledig afgestemd is op zijn behoeften noodzakelijk is. Zij is de centrale persoon in zijn leven. Zijn “casemanager” als het ware. Aangezien moeder ook werkt, om het gezin te onderhouden, heeft zij een netwerk van zorgprofessionals opgezet, deels ZZP-ers, deels mensen die nog in opleiding zijn. Zij trekt zelf mensen hiervoor aan, die een zorgteam vormen, voor in de thuissituatie. Op deze manier kan zij zelf invulling geven aan de zorg en begeleiding in de thuissituatie, en draagt zij er zorg voor dat de zorgverleners goed aansluiten bij wat er nodig is en bij de kernwaarden waar zij voor staat: een veilige thuishaven, liefdevol en sensitief, zorg met compassie.

Ongeveer 10 jaar geleden was onze nieuwbouw vakantiewoning in Polen klaar om bewoond te worden. Mijn (inmiddels overleden) beste vriend heeft de woning ingewijd met zijn viool en beweerde dat dit huis een goede bestemming zou krijgen. Aangezien mijn hooggevoelige vriend niet zomaar wat beweert, bleef dit idee in mijn achterhoofd aanwezig. Regelmatig heb ik Poolse instanties bezocht en aangeschreven, zoals weeshuizen, met het aanbod mijn huis beschikbaar te stellen voor zieke kinderen. Hier heb ik nooit antwoord op gekregen.

Na contact met bovenstaand gezin, vielen de puzzelstukjes in elkaar. 50% van de opbrengst van de huur van mijn vakantiewoning gaat in de stichting en komt ten goede aan de kwaliteit van leven van dit gezin. Uiteraard kan het gezin als zij willen ook op vakantie naar onze vakantiewoning. Wat ik merk is dat ons 2e huis een nieuwe zinvolle betekenis gekregen heeft, waardoor het aantal reserveringen ook toeneemt wellicht heeft dit te maken met de grotere gunfactor van de huurders.